E-commerce. El informe KPMG: digitales y multitarea.

Puedes acceder al PDF aquí.

La conclusión es que el Imperialismo Computacional está cuajando en el sector de contenidos / información:  libros, películas, música, noticias  se consumen cada vez más de manera exclusivamente digital, sobre todo por parte de las nuevas generaciones. Y cuando hablamos de consumo no hablamos sólo de consumo gratuito, sino también pagando.

Extracto. 

Our Digital Debate research, conducted by YouGov Plc on behalf of KPMG International, gathers the views of over 9,000 consumers across nine different markets – Australia, Brazil, Canada, China, Germany, Singapore, Spain, the UK and the US. The results help us to better understand how we consume media now and in the future, and consider the prospects for ‘traditional’ media in the face of a digital onslaught. 

Incluso la televisión, el poderoso medio tradicional, se va a tener que adaptar, ya que cada vez se consume más acompañada de y a través de los nuevos dispositivos móviles. En general todas estas nuevas tendencias van a implicar un autmento de la cooperación entre sectores hoy dispares (cómo ha sucedido por ejemplo con las Compañias Teléfonicas y los fabricantes de móviles).

“If the rise of mobile has taught us anything, it is that cooperation
across multiple industries will be critical to success in this space.
Organizations will need to collaborate more to create compelling
market propositions that cannot be achieved through ‘go it alone’
efforts.
The issue for executives should not be whether partnerships need
to be formed, but how the right partnership will be selected and
structured to ensure that everyone, including the consumer, can
get value from the arrangement.”

Terms and conditions: 1. Any commenter of this blog agrees to transfer the copy right of his comments to the blogger. 2. RSS readers and / or aggregators that captures the content of this blog (posts or comments) are forbidden. These actions will be subject to the DMCA notice-and-takedown rules and will be legally pursued by the proprietor of the blog.

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s


A %d blogueros les gusta esto: